Gyorsabban juthatunk le a Balatonra hamarosan: fejlesztik a balatoni vasutat!

VN

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Idén megkezdődik a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely vasútvonal villamosításának tervezése, ami, ha megvalósul, akkor gyorsabban, valamint jóval komfortosabban juthatunk majd el a Balatonra, derül ki az Origo cikkéből.

A balatoni infrastruktúra

Alapvetően a balatoni infrastruktúra jól kiépített. Megfelelőek a közutak és a vasutak is. Az év 12 hónapjából 10 hónapban minden igényt kielégítenek, de aztán jön a júliusi, valamint augusztusi nagy dömping. Gondolom senkinek sem kell bemutatnom a Balatonra való lejutást egy napsütötte szombat délelőttbe nyúló reggelen. Nem egyszerű sem autóval, sem vonattal, annak ellenére, hogy az infrastruktúra jól kiépített, és minden igénynek megfelel mondjuk egy októberi szerdán. Ezzel a problémával a hivatalos szervek is tisztában vannak, és dolgoznak a megoldáson: „A közút áteresztőképessége adott, azonban a vasúti szolgáltatás rugalmas lehet, feltéve, ha ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Például a pálya, amely, ha felújított és villamosított, akkor lehetővé teszi, hogy a MÁV-Start az iskolai szünet idején a Balaton mellé vezényelje korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatait.”

A cél a teljes északi part villamosítása

A Flirtök áthelyezése nagyon jól működik a déli parton, az elővárosi klímás gyorsvonatok akár egy óra alatt leérnek a Déliből Siófokra. Az északi parton miért nem működik? Az északi oldal adottságai jóval másabbak, szintkülönbségek, szűk kanyarok teszik lehetetlenné, hogy a vonatok sebességi rekordokat döntsenek, továbbá villamosítás hiánya is megoldatlan kérdés jelen pillanatban, de éppen ezért dolgoznak rajta, bár a fejlesztéseket a nyári nagy dömping idejére szüneteltetik. Az április végéig tartó vágányzárban a felsővezetéki oszlopok állításán kívül sor került Balatonfűzfő állomás átépítésére, valamint a Csittényhegyi alagút mélyítésére.

Még idő kell, hogy elkészüljön a vonal fejlesztése

Jogos a kérdés, hogy mégis mikorra készül el a fejlesztés, és mikortól lehet majd komfortos, légkondicionált vonatokkal szélsebesen utazni a magyar tengerre? Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott:” ha a minap bejelentett beszerzés a tervek szerint halad, akkor a villamos-hibrid, vagyis az áramszedős-akkumulátoros kettős üzemű motorvonatok közül az első tíz Budapest és Tapolca között közlekedik majd 2023-ban, Füredtől behúzott áramszedőkkel.” De az első szakasz várhatóan még 2021 tavaszán kész lesz. Ha elkészül a rekonstrukció, akkor a Balatonfüredig utazóknak a villamos vontatás gyorsulásából eredő időnyereséggel csökkenhet az eljutási idő.
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Lobogtatni

Vitorlás hajót megállítani a vitorlák kilobogtatásával lehet.

Özni

 Kötélvezetõ karika.

Dobókörte

Dobókörte: fából vagy kötélbõl készült kolonc, segítségével könnyebb, pontosabb a dobás

Üzleti rendezvényhelyszín hotelben

Többnapos üzleti rendezvény hotelben   Ahhoz, hogy a rendezvényünk valóban sikert...

Tőkesúlyos hajó

Tőkesúllyal és kabinnal rendelkező vitorlás hajó. Nevezik még kielernek is.