Az Extreme 40 két gondolat alapján született meg, akció és adrenalin. A cél egy olyan gyors, inshore katamarán megalkotása volt, amely nem csak izgalmas, hanem költséghatékony is. A hajó a TornadoSport jóvoltából jött létre az Yves Loday design cég közreműködésével.
Az ötlet az volt, hogy egy könnyű, könnyen vitorlázható, full karbon rohanógépet építsenek. A hajó befér egy hagyományos 40 lábas szállító konténerrel a trailerével együtt. Az összeszerelés naggyából 6 órát vesz igénybe egy három fős csapatnak, miután már csak vízre kell lökni a hajót. A versenycsapat általában 4+1 fő, ebből 4 vitorlázó és egy ember jöhet a szponzoroktól, média képviselőktől stb.
Az Extreme 40 akár a 35 csomós sebességet is elérheti sima vizen, 20-25 csomós szélben és már 8 csomós szélben is egy talpra áll, ami elég jól néz ki!
A hajót a jelenlegi legmagasabb minőségi elvárások szerint építik.
Az Extreme 40 egy új hajó, ezért még nincs nagy történelmi múltja. Az első katamarán 2005-ben került vízre. A 2005-2006-os Volvo Ocean Race óceáni földkerülő vitorlás versenyen az In-port versenyeken használták őket.
Az emberek és a média érdeklődése gyorsan megnőtt az új rohanógép iránt, ezért hamar külön versenysorozatot indítottak neki. Ez lett az iShares Cup. Az iShares 2009-ben vonta vissza a versenysorozat támogatását, de a sorozat folytatódni fog.