A magyar piac még nem vevő rá, de az elektromos kerékpárok a világ nagy biciklis országaiban az eladások egyre jelentősebb hányadát teszik ki. A hibridautók felé kacsintgató német autógyárak is szükségét érezték, hogy bekapcsolódjanak az üzletbe, amely ráadásként a cégek környezettudatos imázsát is javíthatja. Nyár elején az Audi, a Smart és az Opel rukkolt elő sportos e-bike tervekkel.
E-bike
Bár az idei budapesti kerékpár-kiállításon több gyártó is bemutatta saját e-bike modelljeit, a hazai utakon még kevesen használják a pedálozást elektromotorral kisegítő biciklit. A világ több országában azonban már most jelentős részt képez a kerékpár-eladásokból az e-bike
Audi E-bike tesztelése
Az e-bike-ot Wörthersee Tour-ig zárt ajtók mögött Julien Dupont triálversenyző tesztelte. A tesztelő kiválasztása valószínűleg nem véletlen, hiszen a kerékpár úgy néz ki, mintha triálmotort kereszteztek volna mountainbike-kal.
Opel RAD E-bike
A kerékpárral kifejezett cél volt, hogy erősítsék a márka környezetbarát, városias, stílusos imázsát. A kerékpárra tudatosan átemelték az új Opelekre, de főleg az Amperára jellemző bumerángszerű dizájnelemeket is.
Smart E-bike
A Smart tervezői szintén ügyeltek arra, hogy a kerékpár összhangban legyen a városi kisautó formájával és eladási stratégiájával. A Smart-bicikli négy utazóprogrammal kerül a piacra, és maximális motoros sebessége 25 km/h lesz.
Forrásrészlet: kerekagy.blog.hu