Brutális az új Corvette

Roly

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Az új Corvette-re formája tényleg nagyon brutális lett. Látni benne az igazi ősi Corvette stílust, de mégis sikerült valami újat alkotniuk. Ettől függetlenül nem a külseje a legnagyobb újdonság, hanem a műszaki tartalma.

 

Szeretne egy élvonalbeli amerikai sport karórát az elérhető legjobb áron? Ide kattintva megnézheti 2012-es választékunkat!

 
 
 
 
 

Merész lépés egy klasszikust teljesen újratervezni 

 
A tervezőknek tartaniuk kellett a klasszikus arányokat és megoldásokat. Talán mindezidáig túl komolyan is vették ezt a két feladatot és a Corvette generációk alig-alig változtak. Most azonban nem elégedtek meg egy egyszerű átrajzolással és néhány plusz lóerővel: a formát és a tartalmat is teljesen újragondolták. Még a Stingray nevet is leporolták, bár az autóban nincs sok múltidéző jelleg – ezzel inkább a formaterv szélsőséges vonásaira utalnak. Az orr-részt a rácsos hűtőnyílás, illetve a motorháztető és a doblemezek nagy kopoltyúi teszik jellegzetessé, az övvonal és a tetővonal sokkal merészebb ívű, mint volt a tetőn pedig a Stingrayek jellegzetes dupla púpja köszön vissza. Egyedül az autó hátuljáról tűnt el egy karakteres dupla lámpa egy LED-es csoda kedvéért, de a formaterv összességében így is az előnyére változott. 
 
 
 

7 sebességes Corvette kézi váltó

 
A vázszerkezet a korábbival ellentétben tisztán alumíniumból készült, amivel a kocsi 45 kilogrammal könnyebb és másfélszer merevebb lett az elődjénél. A 6,2 literes motor a jó öreg nyomórudas V8-as és ebben a kategóriában nem igen akad ettől jobb. A teljesítménye 450 lóerő. Különlegesség, hogy az kocsit a hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata mellett hétsebességes kézi váltóval is kínálják majd, amit eddig egyedül a Porsche kínált. A Chevrolet ráadásul azokra is gondolt, akik kevésbé rutinosak kéziváltós autókkal: a váltó elektronikája visszakapcsoláskor automatikus gázfröccsel segít rángatásmentesen váltani.
 
 
A sok alumínium használata arra is jó volt, hogy az autó súlyeloszlása közel 50-50%-ban terheli az első és a hátsó tengelyt. Ennyire tökéletesen ez eddig talán csak a Mazda Rx-7-esben sikerült. Elviekben a gép marad a régi árkategóriájában, bár árat még nem mondott a gyártó.
 
 
 
 
Forrás: Total Car

 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Idegenvezető tanfolyam

Idegenvezető tanfolyam   Az idegenvezető az egyik legérdekesebb szakma, amelyet...

Palstek

  Csathurok, az egyik leggyakoribb vitorláscsómó (névadója: Stekk Pál legendája).

Halzolás, perdülés

A hajó irányváltoztatása elfele a széltől, melynek során a hajó iránya – farával a...

Behúzókötél

A behúzókötél a vitorlák behúzására, kiengedésére, szélhez való optimális...

Balatonfűzfő - Nitrokémia Horgász Egyesület

A balatonfűzfői Nitrokémia Horgász Egyesület kikötője dél felé nyitott, így a...