A Balatonszemesi Wellness Hotel Szindbád egy új árazási rendszer talált ki, melynek bevezetése valószínűleg a magas energiaköltségekkel magyarázható. A változásokról a portfolio.hu számolt be, amely észrevette, hogy a hotel honlapján 21 500 forint/fő/éjszakás szállásdíjat kommunikálnak, minimum 2 éjszakás foglalás esetén. Azonban a részletek között feltűntek érdekes dolgok!
Az ördög a részletekben rejlik, ennél a balatoni hotelnél biztosan
Az árakban fel van tüntetve az energiaköltség-hozzájárulás is, mely a fűtési szezon előtt 1270 forint/fő/éjszakát, fűtési szezon alatt pedig – október 20-tól április 20-ig – már 3270 forint/fő/éjszakát tesz ki. Emellett bevezették a kötelező minibárhasználati díjat is, mely 1850 forint.
A változásoknak további részletei is napvilágra kerültek. Az előtti parkolás továbbra is ingyenes, azonban a zárt, kamerával figyelt parkoló használatáért éjszakánként már 1270 forintot kérnek. A portál megpróbálta megkérdezni a hotel vezetését arról, hogy a vendégek hogyan fogadták az új költségelemeket, ám a megkeresésre nem érkezett válasz.
A vendégek nem érti ezt a fajta árazást a balatoni hotel esetében
Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke a portálnak adott nyilatkozatában kifejtette, hogy a fűtésre és hűtésre pluszpénzt kérni valószínűleg nehezen érthető a vendégek számára. A szakértő szerint az ilyen típusú árazás inkább felbosszantja, nem pedig vonzza a vendégeket. Bár minden szálloda számára a saját üzleti modell kialakítása magánügy, Flesch elnök úgy véli, hogy a vendégektől minden apró szolgáltatásért külön díjat kérni, nem lenne a legkifizetődőbb stratégia.
Sívó Roland, az AquaWorld Resort Budapest létesítményigazgatója hozzátette a saját tapasztalatait a piaci tendenciákról. Elmondása szerint a szobaáraknál a piac elfogadóképessége a határán van. Ők a csomagjaikból semmit sem vettek ki, viszont a kiegészítő szolgáltatások árait 10-15 százalékkal kénytelenek voltak emelni. A drágulás oka számos tényezőre vezethető vissza, mint például az ételek-italok, a munkaerő, a kozmetikai kezelések és a mosás költségei.
Az új árazási rendszer bevezetése tehát nemcsak a Balatonszemesi Wellness Hotel Szindbád vendégeiben keltett kíváncsiságot, hanem általánosan a szállodaipari árazási stratégiák iránt is felvetett kérdéseket. A vendégek elvárásai és az elfogadható árszintek közötti egyensúly megtalálása kulcsfontosságú lehet a szállodai szolgáltatások fejlesztése és versenyképességük fenntartása szempontjából.
forrás: vg.hu