A 2015-ös év is kiemelkedő volt a Balaton életében, hiszen rekordmennyiségű profitot termelt. Idén pedig csak a húsvéti időszak alatt több, mint ötezren választották a Balatoni Hajózás Zrt. szolgáltatásait, így most sokkal siekresebb évre számítanak még a tavalyinál is.
A tavalyi év minden szempontból sokkal jobb lett a 2014-es évhez képest a Balatoni Hajózási Zrt. életében.
Idei számítások szerint a 2016-os év azonban még jobb lehet az előzőnél, tehát összesen öt százalékkal, azaz 120 millió forintnyi összeggel lehet több a nyereség.
Ezeket a szuper eredményeket talán a nem éppen kedvező időjárásnak köszönheti meg a cég, hiszen a hatalmas hőség nem csábítja annyira nagy mértékben a pihenni vágyókat a Balatonra.
Nem egy ember érdeklődött a különböző élmény, valamint rendezvényhajók programjai felől, ezzel szemben a menetrendszeri járatokat kevés ember vette igénybe.
A személyhajókra összesen 660 ezer szállt fel, ebből 487 ezer utazott a menetrend szerinti járatokon, a kompszolgáltatást pedig majdnem 998 ezer ember választotta összesen 298 ezer járművel.
Az idei szezonra a Bahart újabb és frissebb menetrenddel jelentkezik, valamint négysávos díjszabással, mely lényegesen igazságosabb.
A távolság függvényébén a mostani felnőtt jegyek 1200-1300 forint körüli áron mozognak, díj emelés azonban nem lesz, hiszen a nagyobb forgalom a cél.
Alsóörs kikötőjének fejlesztése is megkezdődik, ami 250 millió forintnyi befektetés lesz, ennek köszönhetjük majd a bővebb vitorláshelyeket is, melyeket ki lehet majd bérelni továbbra is.
Az árak itt is változtatlanul maradnak, ebből is jelentős növekedésre számítanak bevétel szempontjából.
A Bahart a számos újítás mellett nem egy hajó felújítását is tervezi, ezek között lesz a Beatrix nevet viselő, mely 2017-re lesz majd kész elviekben.
Ezzel együtt az eddigi években 350 és 500 millió forintot felemésztő beruházások idén 7-800 millióra nőnek majd a tervezet szerint.
A kormány a Balaton fejlesztésének 300 milliárd forintos koncepciójából a Balatoni Hajózási Zrt. kétmilliárdot fordít majd a hajópark és további kettőt pedig a kikötőfejlesztésekre.
Ezek mellett ipari kikötőkre, védművekre is szeretnének pénzt fordítani majd, reméljük ez sikerülni is fog és még többen látogatunk majd el a magyar tengerhez! :)