7 álomautó, amiket izgatottan várunk

VN

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A luxusautók nem csupán páratlan kényelmet kínálnak, hanem meglehetősen látványos státusszimbólumokként is szolgálnak szerencsés tulajdonosaik számára. A következő hónapokban és esztendőben is megannyi négykerekű csoda gurul majd le a gyártósorokról, szóval igazi kihívás volt csak 7-et válogatni közülük, de íme a mi listánk!
 

2020 Chevrolet Corvette

Bizonyára senkit nem lep meg, hogy az új, 2020-as Chevrolet Corvette egészen lélegzetelállítóra sikerült. Az igazi autószekértők némi McLaren Ferrari beütést is észlelhetnek az új Chevyben, de összességében a járgány nagyon is hű a Covette-gyökerekhez.

Középmotoros kialakításának köszönhetően igazi sportautóként könyvelhetjük el. Az autót egy 6,2 literes V8-as GM LT2 motor hajtja előre a maga 495 lóerejével és 637 Nm-es forgatónyomatékával, ami egy erősebb gépezetet eredményez az előző C7-es modellnél (amiben még az LT1-es V8-as motor dolgozott).

A 2020-as Corvette egy nyolcsebességes duplakuplungos automata váltóval érkezik majd, ami a gyártó szerint kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-ról 100-ra, ha valaki kerekíteni szeretne). A C8-as modellen egy 60 ezer dolláros, azaz 18,3 millió forintos árcédula csüng majd.

Porsche Taycan

A Taycan legjobban felszerelt Turbo S verziója akár 761 lóerőt is képes kipréselni magából a Launch Control segítségével, míg a Taycan Turbo modellben 625 ló vágtat majd. A Porsche szerint a Taycan Turbo S mindössze 2,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, míg a Taycan Turbo esetén ez 3,2 másodperc lesz.

A Turbo S 200 km/órára 9,8 másodperc alatt gyorsul majd, a Turbo modellnek pedig szintén mindössze 10,6 másodperc kell majd ehhez. A Turbo S hatótávolságában (412 km) lemarad a Turbo modelltől (449), de nem kifejezetten sokkal. Mindkét modell 259 km/órás csúcssebességet kínál majd. A korszerű, könnyű szerkezetnek és a stratégiailag beépített akkumulátornak köszönhetően a Taycan modellek az azonos kategóriájú Tesláknál is kisebb súlyúra sikerültek.

Rimac C2

A Rimac új C2-es eletromos álomautója papíron valami elképesztőre sikerült. Ez a szörnyeteg 1888 lóerőt képes mozgósítani, 2300 Nm-nyi forgatónyomatékkal. Talán nem is meglepő, hogy egy ilyen erőgépezet 1,85 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, és összesen 412 km/órával képes száguldozni. Hétköznapi használattal 650 kilométeres hatótávot kínál majd azoknak, akik hajlandóak letenni érte 2,1 millió dollárt, azaz valamivel több, mint 640 millió forintot.

Alfa 6C

Nem egészen biztos, hogy a 6C valaha ténylegesen kikerül az Alfa gyárból, de mindenképpen ott a helye a „várt” autók listáján. Ez a hátsó kerék meghajtású kupé elméletileg 2020-tól lesz kapható, méghozzá többért, mint a 4C. A motorháztető alatt feltételezhetően egy 2,8 literes 505 lóerős V6-os biturbó dolgozik majd.

McLaren GT

A 2020-as McLaren egy középmotoros szuperautóra sikerült, azonban a már kiadott modellekkel ellentétben GT lesz, tehát hosszútávú, nagysebességű utazásokra tervezték. A motor maga egy 4 literes V8-as ikerturbó 612 lóerővel és 630 Nm-es nyomatékkal, amit a sofőr egy 7 sebességes, duplakuplungos Seamless-Shift sebváltón keresztül tapasztalhat meg.

A McLaren elmondása szerint csak 3,1 másodpercbe telik 100-ra gyorsulni vele, a 200 km/óra pedig csak 9 másodpercre van az álló helyzettől. Ha valaki talál megfelelő útszakaszt erre, akkor 327 km/órás csúcssebességgel repkedhet rajta 210 ezer dollárért, vagyis 64 millió forintért.

Lexus LCF

Ha önmagában nézzük, az LC 500 egy nagyszerű autó. Azonban ha összehasonlítjuk versenytársaival, akkor valahogy nem sikerül utolérnie őket nyers erő tekintetében. A szóbeszéd szerint hamarosan érkezik az LC 500 utódja egy 4 literes V8-as ikerturbóval, ami több, mint 600 lóerőt tesz majd le az asztalra. Továbbá úgy tűnik, hogy az LC 500 modell 10 sebességű váltója kerül majd bele az új versenyzőbe. A Lexus csak annyit árult el, hogy idén „valami nagyra” számíthatunk az LC családban.

Tesla Roadster

A 2020-as Tesla Roadsterről már tudjuk, hogy mindössze 1,9 másodperc alatt lesz képes elérni a 100 km/órás sebességet, és összesen 402 km/órára lesz képes. Az új Roadster összkerék-meghajtású lesz dupla elektromos motorral, amelyek közül egy elől, egy pedig hátul helyezkedik majd el. A 200 kWh-ás akkumulátor hatótávolságát 1000 kilométerre (egész pontosan 997-re) ígéri a Tesla, de persze ez attól is függ majd, hogy milyen gyorsan hajtja az, aki hajlandó 200 ezer dollárt, azaz 61 millió forintot fizetni érte.
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Bumlift

Bumlift: nagyvitorla pihentetõ kötél (másnéven "dirk")

Balatongyörök Horgász Egyesület

A Balaton nyugati medencéjének déli partján található a Horgász Egyesület...

Optimist

Optimist vitorlás hajó leírása Az Optimist egy kicsi, egyszemélyes vitorlás hajó....

Puffer

Angolszász környezetben fender, magyarosan ütközőpárna, de mindenki egyszerűen csak...

Sloop vitorlázat

A legelterjedtebb egyárbocos vitorlázat: nagyvitorla (gross) és orrvitorla (fock).