Így menedzseld vállalkozásod, ha szeretnél sikeres lenni.
Elsősorban nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a siker mindenekelőtt fejben dől el, de természetesen rengeteg más külső és belső forrás szükséges még a létrejöttéhez.
A sikeres üzletet többféleképpen és szempontból is meglehet közelíteni, például: gazdasági, pénzügyi, reklám vagy marketing szempontból
(és nem csak), de lássunk most pár tippet a sikeresen működő üzlethez.
- Szeressük vállalkozásunkat és a terméket, amit kínálunk.
Minden működőképes vállalat alapja, a szeretet, amit bele fektetünk. Lehet egyesek számára kissé sziruposan hangzik, de ez az első és talán legfontosabb lépés is egyben, főleg, ha egy most induló cégről beszélünk.
- A célközönség meghatározása:
Vagyis tudnunk kell precíz módon, hogy kinek szeretnénk eladni? Ez főként a saját marketingünk alapját képezi majd, hiszen ennek függvényében tudunk tervezni, szűrni, célozni és a későbbiekben mérni is a megtérülést.
A jól körülírt vevő fél siker – ez alapján tudjuk, hogy hol? Hogyan? és miként közelítsük meg a számunkra potenciális vásárlókat/fogyasztókat.
- Konkurencia és piac elemzés:
Szinte halva születik bármilyen vállalkozás, ami nem tart részletes konkurencia, ár és piac elemzést már a kezdeti fázist megelőzően.
Itt nem arról van szó, hogy meg kellene ijedni, hogy milyen telitett egy iparág, vagy éppen örülni, ha pangás van az adott piacon, hiszen mindkettő lehet épp annyira jó és rossz is.