A Jaguar történetének leggyorsabb, legerősebb szedánja: így írja le a hivatalos sajtóközlemény az XFR-S-t, amelyet az LA Auto Show keretein belül tárt a nyilvánosság elé az Ugró Nagymacska.
Valami igazán jó ajándékot keres szerettének karácsonyra? Ide kattintva az elérhető legjobb árú, sportosan elegáns Nautica karórák közül válogathat!
A Jaguar ismét a nagyokat szorongatja
Bár a Jaguar, mint gyár sokkal kisebb, mint bármelyik német luxusauto-gyártó, ettől függetlenül a presztízse mindig is vetekedett BMW-ékkel. Ezt szem előtt tartva még így válság idején is igyekeznek lépést tartani a német konkurenciával a legfontosabb kategóriákban. Ezúttal a sportos nagy testűek között mutattak be valami igazán ütőset: az XFR-S-t, amibe erősebb motor került, mint eddig bármelyik négyajtós Jaguarba.
Minden eddiginél erősebb XFR-S
A patinás márka új szíve az 5literes, v8-as, kompresszoros erősforrás, amely 550 lóerős teljesítményt és 680 Nm nyomatékot présel ki magából: ez 40 lóerővel és 50 Nm-rel több, mint amire az alap XFR képes ugyanakkor a Jaguarnál hangsúlyozzák, hogy a teljesítménynövekedéssel párhuzamosan a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás nem lett magasabb. Az M5-ös BMW 560, a Mercedes E63 AMG sportcsomaggal pedig 557 lóerőt kínál hasonló mérető karosszériában, ekkora különbség ekkora méreteknél pedig észrevehetetlen.
Jaguar XFR-S – a vadállat
A leggyorsabb XF így 4,4 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebességét pedig elektronika korlátozza 300 km/h-ra. A teljesítmény-növelésen kívül állítólag sikerült valamivel gyorsabbá tenni a ZF-féle, kézzel is kapcsolható nyolcsebességes váltót, és javult a gázreakció is. Továbbá feszesebb rúgókat kapott a futómű, áthangolták az aktív differenciálművet, és az ESP programján is módosítottak, hogy később vegye át az irányítást a vezetőtől. Ezek a módosítások mind-mind a vezetési élmény fokozását célozzák meg, melyet nem sok ember élvezhet majd mert az XFR-S csak korlátozott darab számban készül majd.