A stuttgarti márka legnagyobb divatterepjárója komoly teljesítményű benzin- és dízelmotorokkal készül. És akár a 2,5 millió forintos nagycsaládos állami kedvezmény is igényelhető lesz rá.
A BMW tavaly októberben leplezte le valaha készült legnagyobb SUV modelljét, a nem kevesebb, mint 5,15 méter hosszú X7-est. Most pedig megérkezett a Mercedes erre adott válasza, a 6 centiméterrel még hosszabb új GLS. Íme:
Az elődjénél 7,7 centiméterrel nagyobbra nőtt, 5,21 méteres óriás a lehetőségekhez képest egészen kis légellenállású lett, cw-értéke mindössze 0,32. A hat-, illetve hétszemélyes kivitelben készülő Mercedes GLS ötzónás légkondicionálót kapott, a tavaly kijött Mercedes A-osztályban debütált MBUX infotainment rendszert pedig tabletek révén a hátul ülők is kezelhetik.
Az ülések padlóba történő lehajtásával 2,4 köbméteres raktér áll rendelkezésre, mely a hátsó felfüggesztés 5 centiméterrel történő leengedésével könnyen pakolható. Alapáron 19 colos kerekeken gördül az új modell, felár ellenében azonban 20, illetve 21 colos kerekek is kérhetők.
A régi V6-os benzinmotor helyét egy új soros 6 hengeres egység vette át, mely szériában 48 V-os mildhibridként készül. A GLS 450 4Matic 367 lóerős és 500 Nm nyomatékú, az EQ-Boost funkció pedig rövid ideig 22 extra lóerőt, illetve 250 extra Nm-t jelent. A GLS 580 4Matic-ben található a Daimler első lágyhibrid V8-as motorja, mely alaphelyzetben 489 lóerős, illetve 700 Nm-es produkciót ad elő.
Dízelfronton a GLS 350 d 4Matic jelenti a belépőszintet a maga 268 lóerejével, illetve 600 Nm-ével. Az ugyancsak soros 6 hengeres gázolajos egységgel szerelt GLS 400 d 4Matic 330 lóerős, illetve 700 Nm nyomatékú. Természetesen az összes motor megfelel a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak, mindegyikhez 9 fokozatú automataváltó van társítva, és az összes GLS négykerék-hajtású.
A várhatóan 80 000 eurós (25,3 millió forint) alapárú újdonság forgalmazása az idei év végén kezdődik meg.
Forrás: HVG.hu