Luxus utazási trendek 2013. Egyre népszerűbbek a folyami hajókázások, egyre keresettebbek a valóban All-Inclusive opciók, és igen igen fizetni már kifizethetjük a szuborbitális űrutunkat.
Folyami hajózás
A folyókon való hajókázások úgy tűnik egyre népszerűbbek, és nem csak Európában. Még mindig inkább az idősebb emberek körében elterjedt, de egyre nagyobb a fiatal ügyfélkör érdeklődése is. Ennek a trendnek a kiaknázására sokan fejlesztésekbe fogtak, ami pl. azt jelenti, hogy a hajókon WIFI biztosításával, illetve kerékpár tárolók kiépítésével igyekeznek a fiatalos igényeket kiszolgálni.
Egyre fiatalabb, és egyre befolyásosabb utazóközönség
Igen jelentős növekedés figyelhető meg a 40-55 év közötti utazók körében, már ami a szervezett utak iránti érdeklődést illeti. Sok utazásszervező szerint egyre elterjedtebb az, hogy fiatal, sikeres családok gyerekekkel kalandos utazásokat terveznek. Azt akarják, hogy gyermekeik minél korábban megismerhessék az utazások nyújtotta élményeket, illetve nem akarnak lemondani saját utazási vágyaikról sem, csak azért, mert már vannak gyermekeik.
Ismeretlen, felfedezetlen helyek
Bhutan vezet jelenleg az ilyen, új helyszínek megismerésére vágyó utazóközönség listáján. Bhután évszázadokig a világtól elzártan létezett, és most hihetetlen fejlődés jellemzi az országot, 50 hotel épült csak mostanában itt. Az olyan luxus márkák, mint az Aman, és a Taj már rendelkeznek itt ingatlanokkal. Más országok, amelyeket mostanában kezdenek felfedezni a turisták: Kolumbia, Oroszország, Vietnám, Kambodzsa, és az elkövetkező 10 évben várhatóan Dél –Amerika tovább tündököl Peru, Ecuador, és Argentína eddig is népszerű utazási célpontjaival.
Űrutazás
Már évek óta másról sem hallani, de most már valóban közel állunk hozzá. A Virgin Galactic azon vállalatok egyike, amelyik szuborbitális űrjáratok beindításán dolgozik, a tesztelések utolsó fázisaiban tart, már 500 lefoglalt hellyel rendelkezik. Az űrutazási szektor nagyságát 600 millió és 1,6 milliárd dollár közötti összegre becsülik az első tíz évben. A Virgin Atlantic egyelőre 10 millió dollárt realizált az előre eladott helyekből.
Egyre több All-Inclusive opció
Az utazások már most is egyre jellemzőbben ilyen formában kerülnek értékesítésre, elég sok a frusztrált utas ugyanis, akik nem örülnek a mindenféle egyéb, tervezetten felüli kiadásnak. Legyen benne minden kiadás, ami csak szóba jöhet, csomagajánlatokat várnak tehát el egyre inkább a turisták.
Újdonságok a luxus utazási irodáktól
Az Abercrombie és Kent, ami egyet jelent a luxus utazás fogalmával, olyan új világkörüli utakat indított, amelyek jóval olcsóbbak eddigi átlagos útjaiknál – a maximum 17 fős csoportos út során, érintik Indiát, Perut, Horvátországot, Afrikát és Ausztráliát, a szálláshelyeket olyan hotelek biztosítják, mint a Fairmont, Hyatt Regency, Marriott és az Intercontinental.