Egy izomautó nem ér túl sokat, ha a jármű nem képes kezelni azt az elképesztő erőt, amivel rendelkezik. Nos, ez az, amitől a 2020-as Ford Mustang EcoBoost esetében nem kell tartani, köszönhetően az új „High Performance Package” (vagyis „nagy teljesítményű csomag”) opciónak. A csomag nem egyszerűen felerősíti a Mustang turbóját, hanem olyan további fejlesztéseket is biztosít, amelyekkel az autó hatékonyan ki is használhatja a benne rejtőző erőt.
Mire képes a nagy teljesítményű csomaggal a Mustang?
A HPP nem a Mustang 2,3 literes turbómotorjának áttuningolt változata – a Ford a Focus RS 2,3 literes turbómotorját használja a 2020-as modellben, persze úgy módosítva, hogy illeszkedjen annak hátsókerék-meghajtásos kialakításához. Az RS motorja nagyobb fordulatszámra és több nyomásra képes, ezért egy nagyobb turbófeltöltőt kapott, és így már 22 PSI-nyi turbóteljesítményt kínál az alap Mustang modell 18 PSI-jéhez képest. Mindez 332 lóerőt eredményez (22-vel többet, mint a „sima” EcoBoost Mustang), és 474,5 Nm-nyi forgatónyomatékot.
És tartogat még más meglepetéseket is az új EcoBoost
Persze ezek a számok még messze nem adnak teljes képet arról, amit a HPP Mustang kínál. A modell forgatónyomatékának csúcsa 2 500 és 5 300 rpm között jelenik meg. Ami még ennél is jobb, hogy a forgatónyomaték görbéje 3 000 és 4 000 között teljesen lapos, és a motor képes lóerejének 90%-át teljesíteni 6 500 rpm mellett.
Bőven van lőerő a Mustangban
Ez azt jelenti, hogy a fordulatszám tartományától és az aktuális sebességtől függetlenül bőven van lóerő. Ha keményen odalépnek neki egyesben, akkor egészen 64 km/óráig gyorsul majd az autó, mielőtt 2-esbe kellene váltani. A Ford szerint a HPP Mustang durván 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, csúcssebessége pedig 250 km/óra, ami nagyjából 55-tel több, mint az alap Mustang modellé.
Persze ha az ember minden sebességben kipörgeti a Mustangját az nem tesz majd jót a fogyasztásnak. A HPP Mustang egyébként sem a leghatékonyabb ilyen szempontból.
A2020-as Mustang EcoBost változatai
A HPP a Mustang EcoBoost kupé és kabrió változatához is elérhető. A legjobb vezetési élmény érdekében még egy opcionális csomagot is lehet igényelni, ami további 2000 dollár az egyébként 5 000 dolláros HPP csomagra.
Egyéb extrák a nagy teljesítményű csomagban
Viszont a High Performance Package, mint említettük, nem csak az erőről szól. Azért az 5 000 dolláros extra árért cserébe merevítéseket, egy nem Torsen típusú, korlátozott csúszású differenciálművet, és tapadós, de nem túl tapadós Pirelli P Zero gumikat is kapsz, illetve a Mustang GT elülső fékeit is. Az autó elektronikai rendszerét szintén úgy alakították, hogy megfeleljen az izmosabb kiszerelésnek, és az antilock fékek illetve az öt vezetési mód is kevésbé szigorú a szabadabb vezetési élmény érdekében.
A Mustang kiváló vezetési élményt biztosít ezúttal is
A Sport+ mód és az finomítható kormányzás Track-re állításával a Mustang mohón maga alá kapja az utakat. A maga 1,7 tonnájával a Mustang kabriója nem éppen könnyű autó, de így is kecses stabilitással veszi a kanyarokat, és a lapos nyomatékgörbének köszönhetően az ide-oda kanyarok közepette is 2-esben lehet maradni vele.
Milyen a hangzása a legújabb Mustangnak?
Akusztika terén a négyhengeres Mustang nem a legkellemesebb a füleknek. Track módban hozza legjobb formáját (hangzás terén), de a kipufogó programját minden alkalommal újra kell állítani, valahányszor újraindítjuk az autót, ugyanis Normál módban egyáltalán nem olyan hangokat kínál, amilyeneket egy ilyen kaliberű járműnek illene.
Néhány infó a külső adottságokról
Vizuális téren a Mustang HPP több alkatrészében is a Mustang GT teljesítmény csomagjából örököl: Ilyen például a nagyobb haslemez, és a fékhűtő bordák. A klasszikus piros, fehér, és kék jelölések jól mutatnak a csillogó, fekete rácson és a hátsó párkányon, amelyek szintén a HPP csomag részei. Odabent a sofőrök két további mérőeszközt kapnak, egyet az olajnyomás, egyet pedig a turbónyomás kijelzésére.
Ezeket még jó, ha tudod a legújabb Mustangról
A Ford egy jó adag sebesség-technológiával is felruházta az EcoBoost Mustangot. Ott van a Line Lock azokhoz az igazán füstölgő kipörgetésekre, és jó néhány alkalmazás, például gyorsulásidőzítő, fékteljesítmény-mérő, és így tovább.
Az Infotainmentet a Ford Sync 3 multimédia-rendszere biztosítja, amelyen Apple CarPlay és Android Auto működnek, továbbá van hozzá vakfolt-figyelés, sávasszisztens, és adaptív automatikus sebességtartó is.
A 2020-as Ford Mustang ára 7 ezer dollártól indul, egy HPP-s kabrió pedig 40 ezer dollár körül mozog.