10 dolog, amikkel megkönnyítheted szállodákban töltött napjaidat

VN

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Akik rendszeresen járnak szállodába, azok bizonyára nem egy rémtörténetet tudnának mesélni kellemetlenebbnél kellemetlenebb élményeikről. Vannak, akik egészen más szobát kaptak, mint amit foglaltak, mások nem voltak benne a foglalási rendszerben, vagy az is lehet, hogy a szálloda étterme nem kínált speciális fogásokat különleges igényű vendégei számára, ami persze már túl későn derült ki. 

Vannak hibák, amiket valóban a szálloda számlájára írhatunk, de vannak olyan esetek is, amikor a vendég az, akinek figyelmesebbnek kellett volna lennie, mielőtt szobát foglalt egy kiszemelt szálláshelyen.

Akárhogy is, a következő 10 tippel számos kellemetlenséget kerülhetsz ki, ha szállodában tervezel megszállni valahol!
 

Járj utána, hogy egész pontosan mit is kapsz a pénzedért

Sajnos rengeteg szálloda félrevezető információkat tüntet fel a szobák felszereltségéről, a szolgáltatásokról vagy bármi másról, ami fontos lehet egy vendég számára. Előfordulhat például, hogy egy szálloda azt tünteti fel, hogy közel van a repülőtérhez vagy a helyi vasútállomáshoz, holott fél órát kell gyalogolni, miután az ember fáradtan megérkezik az adott városba.

Szerencsére a Google Térképen könnyedén utánanézhetsz, hogy a szálloda milyen messze is van attól a megállótól, ahová megérkezel a településre.

Ha már úgyis itt jársz, nézz rá a szálloda Google Cégem adatlapjára, hogy elolvasd, miket írnak róla a korábbi vendégek. Érdemes a legfrissebb véleményeket elolvasni, mert egy szálloda sokat változhat 1-2 év alatt!

Nem árt továbbá közvetlenül felhívni a szállodát és konkrétan rákérdezni, hogy milyen felszereltséggel rendelkeznek. Előfordulhat, hogy a webhelyükön feltüntetett szolgáltatások egy átmeneti karbantartás vagy probléma miatt éppen nem vehetők igénybe, amit elfelejtettek feltüntetni a szobafoglaló felületen.

Előre jelezd a szállodának, hogy különleges alkalomból szállsz meg náluk

Ha egy évforduló alkalmából foglalsz szobát egy szállodában, írd oda a megjegyzésbe, vagy hívd fel a hotelt időben, hogy jelezd ezt nekik. Ha ezt érkezéskor jelented be, akkor nem igazán fogják tudni megoldani, hogy legyen egy üveg behűtött pezsgő a rózsaszirmokkal beszórt ágy mellett.

Nézz utána a legkedvezőbb áraknak

Sok szálloda azzal hirdeti magát, hogy úgy biztosíthatod magadnak a legjobb szobaárakat, ha közvetlenül a webhelyükön foglalsz. Ez sok esetben valóban így van, de érdemes néhány percet eltölteni a Google előtt, hogy rátalálj az esetleges extra kedvezményekre, amiket a különféle webhelyek kínálnak.

Nem egy webhely kifejezetten azért jött létre, hogy az ilyen kedvező ajánlatokat gyűjtse össze a költségtudatos utazók számára. Ezek a kedvezmények általában egy adott csomagot tartalmaznak, és csak egy adott dátumig lehet felhasználni őket, de rengeteget spórolhatsz velük.

Még a teltházas szállodákban is lehetnek üres szobák

Ha egy utazásod alkalmával hirtelen, tervezés nélkül van szükséged szállásra, akkor bizonyára minden egyes teltházas (ezt angolul a „NO VACANCY” felirat jelzi) szállodától elfordulsz majd. Azonban nem ennek nem mindig szabad hinni – még a teltházasként feltüntetett hotelekben is akadhat egy-két üres szoba számodra.

Előfordulhat, hogy egy szobát egy kisebb, javításra váró probléma miatt vették ki átmenetileg a kínálatból – kérdezz rá a recepción és meglehet, hogy még kedvezményesen is kiveheted 1-2 éjszakára a kellemetlenség miatt.

Ne nehezítsd meg a recepciósok dolgát

Aki dolgozott már ügyfélszolgálaton vagy vendéglátásban, az tudja, hogy a bunkó vendégek rosszabb szolgáltatást kapnak. Hogy miért? Mert az ügyfélszolgálatosok is emberek, és semmi nem motiválja majd őket, hogy segítsenek neked, ha nem ehhez méltóan bánsz velük.

Ne feledd, hogy a recepciós kollégák mindenről tudnak a szállodában és nagy hatalmuk van. Ők azok, akik extra tippekkel, vagy akár ingyenes ajándékokkal is meglephetnek, ha normálisan beszélsz velük. Hasonlóképpen ők azok, akik rád sózhatják azt a szobát, amiben nem működik tökéletesen a légkondicionáló vagy hangosan csöpög a csap.

Légy illedelmes

Ha nem szimplán normálisan, hanem konkrétan kedvesen bánsz a személyzettel (ami, csak megjegyeznénk, semmibe nem kerül), akkor sokkal kellemesebb ott tartózkodást biztosíthatsz magadnak az adott szállodában. A recepciós kolléga az, aki segíthet elintézni egy jobb szobát, ha a meglévővel valami baj adódik, esetleg egy későbbi kijelentkezést és temérdek egyéb apróságot.

De őszintén – ne ezért légy kedves, illedelmes a személyzettel. Ők azért vannak ott, hogy neked semmire ne legyen gondod és így is rengeteg felháborodott, bunkó ügyfél hisztijét kell mosolygó arccal tűrniük, akik a legapróbb dolgokból is elefántot csinálnak.

Adj egy kis borravalót

A vendéglátásban dolgozó alkalmazottak – főleg akikre az ügyfélkezelés megterhelő, stresszes feladata hárul – köztudottan rosszul keresnek. Sok kicsi sokra megy, ezért egy kevéske borravaló is komoly segítség lehet számukra. Ugyan ez vonatkozik a szobaszervizesekre és a takarítókra is. Ne hagyd a borravalót a kijelentkezés napjára – már érkezéskor nyílhat a pénztárca, biztosítva ezzel, hogy ott tartózkodásod során átlag feletti szolgáltatásokban részesülj.

Kérdezd meg, hogy megnézhetnél-e más szobákat

Ha nem tetszik az első szoba, aminek megkapod a kulcsát, kérdezz rá, hogy nem-e kaphatnál egy másikat helyette. Sokszor a legrosszabb szobákat próbálják rásózni az emberekre (ez nem feltétlenül a recepciósok hibája, gyakran fenti utasítás), így elképzelhető, hogy más szobákban jobb kilátást vagy akár több helyet kapsz majd.

Csatlakozz a szálloda hűségprogramjához

Még ha a közeljövőben nem is tervezel visszatérni, gyakran megéri csatlakozni egy szálloda hűségprogramjához. Ehhez általában egy ötperces űrlapot kell csak kitölteni (sok helyen az interneten is elvégezhető), és jó eséllyel már most igénybe vehetsz bizonyos extra szolgáltatásokat, amik a tagsággal járnak.

Kerüld el a lemondási díjakat

Ha valami miatt le kell mondanod foglalásodat, de már túl vagy az ingyenes lemondás határidején, akkor telefonálj a szállodának, hogy nem-e lehetne áthelyezni a foglalást egy-két héttel későbbre. Egy-két nappal ez után hívd fel őket újra, hogy lemondd a szobafoglalást. Ez nem mindig válik be, de veszítenivalód sincs.
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Veret

Veretnek hívjuk a hajó fémből készült alkatrészeit.

Művészeti előadás

A művészeti előadás a művészetek teljes körét átfogó bemutató, beszélgetés, s egyfajta...

Árkádia Hotel Kikötő

A Balaton keleti medencéjének északi partján található az Árkádia Hotel kikötője....

Árbocfény

Az árbocfény, vagy másnéven topfény a vitorláshajók árboccsúcsán a Hajózási...

Idegenvezető tanfolyam

Idegenvezető tanfolyam   Az idegenvezető az egyik legérdekesebb szakma, amelyet...