A szállodai munka egy rendkívül stresszes tevékenység lehet, hiszen míg a vendégek kényelmes nyugalomban töltik szabadidejüket, addig a személyzet egy pillanatra sem áll meg a végtelen teendők közepette. Ez nem meglepő, hiszen a szállodákban 0-24 készen kell állniuk a vendégek kéréseire és panaszaira. A szállodai személyzet egy nagyon összeszokott csapat, aminek a tagjai mindent megosztanak egymással (ha pedig nem, előbb vagy utóbb úgyis minden kiderül egy hotel falai között). Azonban vannak olyan titkok, amiket az hotelekben dolgozók nagyon jól rejtegetnek a vendégek elől. Íme 10 szállodai titok, amelyek birtokában könnyebben felkészülhetsz következő látogatásodra!
Ki mit talál, övé
Az emberek nap mint nap temérdek dolgot hagynak ott a szállodákban a hazaindulás előtti kapkodásban (vagy éppen az előző átszórakozott éjszaka utáni félálomban). Az ilyen dolgok rögtön a talált tárgyak osztályára kerülnek, és vannak olyan szállodák is, amelyek megpróbálják felkeresni az elveszett tárgyak gazdáját.
Amiről azonban sokan nem tudnak, az az, hogy ha valami több hétig is a talált tárgyak osztályán pihen és senki sem jelentkezik érte, akkor előbb-utóbb azé az alkalmazotté lesz, aki eredetileg is rátalált.
A hűtlenség nem marad titokban
A szállodák a hűtlenség melegágyai – ez mindig is így volt és mindig is így lesz. Azonban az effajta afférok nem sokáig maradnak titokban. A szállodai személyzet általában csípőből felismeri azokat a párokat, amelyek nem éppen a legtisztább célból szállnak meg náluk, különösen akkor, ha rendszeresen visszatérő vendégekké válnak bizonyos hotelekben.
Ezek a dolgok pedig nem maradnak a szállodán belül. Az emberek pletykásak és a hír előbb vagy utóbb a szabad ég alá is kikerül majd. Ha nagyon egyértelmű, hogy valaki hűtlenkedni jár szállodába, akkor biztos, hogy az egész személyzet tudni fog róla – és persze a személyzet ismerősei, családtagjai, stb. is.
A személyzet eszi meg a vendégeknek készült ételeket
Ez valójában nem igaz minden szállodára. Bizonyos szállodák nem mindig biztosítanak ingyenes étkeztetést alkalmazottjaiknak, különösen, ha azok sokan vannak. Viszont ha megmarad valami a svédasztalon a reggeliből, akkor biztos lehetsz benne, hogy annak jó része a személyzet hasában köt ki. Ez lényegében azt jelenti, hogy ők eszik meg azt az ételt, amit te a szoba árával együtt kifizettél a szállodának.
A szobafoglalást ingyenesen is lemondhatod
A legtöbb szálloda egy bizonyos időkorláthoz köti az előre lefoglalt szobák lemondását. Ha egy adott időn belül ezt nem teszik meg a vendégek, akkor fizetniük kell majd, függetlenül attól, hogy igénybe vették-e a szobát, vagy sem.
A személyzet szerint azonban van egy kiskapu, amiről a legtöbb vendég nem tud, és amivel el lehet kerülni, hogy a határidő után fizetni kelljen a szobákért.
Ha valami miatt kifutottál az időből, de le szeretnéd mondani a foglalásodat, akkor hívd fel a szállodát és kérd meg őket, hogy helyezzék át a foglalást egy későbbi időpontra. Így a lemondási idő is kitolódik és néhány nap múlva nincs más dolgod, mint újra felhívni őket, hogy kénytelen vagy lemondani a foglalást.
Persze ez a taktika nem mindenhol működik – a szállodák is tudják, hogy mi a helyzet, éppen ezért sok helyen már azért is fizetni kell, ha szeretnéd megváltoztatni a foglalási dátumot. Egy próbát persze megér.
A szállodai szobákban mindenféle dolgok történnek
A szállodai szobák takarításáért felelős személyzet mindig nagyon alapos munkát végez. Ha egy vendég mégis kifogásolnivalót talál a szobájában a nem megfelelő tisztaság miatt, a takarítók általában nagyon szigorú figyelmeztetést kapnak és onnantól kezdve egy ideig nagyon alaposan figyelik majd a munkájukat.
Azonban ha tudnád, hogy a szobaszerviz és a takarítók mi mindent találnak a szállodai szobában (és mi mindent kell feltakarítaniuk néha), egyáltalán nem zavarna egy enyhén poros polc vagy egy apró sárfolt a bejárati ajtó mellett. A szállodai ágyneműket vagy a létesítmény saját mosodájában, vagy egy külső cégnél tisztítják ki, méghozzá alaposan. Ez azonban nem változtat a tényen, hogy ezeken az ágyneműkön évente több százan fekszenek és… végeznek egyéb tevékenységeket, amiknek a takarítók gyakran találják félreérthetetlen jeleit az ágyakon (és a szobák egyéb részein).
Nem hiába visznek magukkal az óvatosabb utazók „blacklight” UV lámpákat, amik sötétben képesek kimutatni a kérdéses eredetű foltokat egy szobában.
Mindenkivel úgy bánnak, ahogy viselkedik
Habár a „vendégnek mindig igaza van” szabály a vendéglátás aranyszabályává vált az évtizedek során, a mai szállodai személyzet sokkal inkább úgy gondolkodik, hogy a tisztelet olyasmi, amit az embernek ki kell érdemelnie.
Ez általában azt eredményezi, hogy azok a vendégek, akik beképzelten viselkednek és felsőbbrendűnek érzik magukat a személyzethez képest (lenézik őket, méltatlanul beszélnek velük, stb.) rosszabb kiszolgálásban is részesülnek „kedvességükért” cserébe.
Persze a személyzet az évek során tökéletesítette ezt a fajta bánásmódot, és művészetként űzi a szállodai igazságszolgáltatást. Egy picivel kevesebb pezsgő a pohárba, vagy kevesebb törölköző a fürdőszobában, stb. A személyzet bizonyos értelemben a szállodában él, és pontosan tudja, hogy hogyan keserítse meg az ellenszenves vendégek látogatását úgy hogy azok semmit se sejtsenek.
Nem nehéz jobb szobát szerezni
Sok esetben simán szerezhetsz jobb szobát magadnak, ráadásul anélkül, hogy pluszban kellene fizetned érte. A szállodai személyzet feladata, hogy a vendégek látogatását minél élvezetesebbé tegyék. Éppen ezért ha szeretnél ingyenes hozzáférést a minibárhoz (ha van), vagy egy ingyenes vacsorát, vagy akár egy jobb szobát, csak annyit kell mondanod, hogy különleges alkalomból vagy a szállodában.
Hogy ez igaz-e, vagy sem, az a te magánügyed. Persze a személyzet megtagadhatja ezt tőled (ilyenkor nem érdemes az asztalt verni és követelőzni, elvégre te sem voltál teljesen őszinte), de egy próbát mindenképpen megér a dolog. Persze nyugodtan odamondhatod a recepciósnak, hogy az egyéves évfordulótokat ünneplitek pároddal – lehet, hogy bejön.
Vigyél magaddal törölközőket
Ahogyan az ágyneműket, úgy a szállodai törölközőket is megszámlálhatatlanul sok ember használja. Tégy magadnak egy szívességet és vigyél saját törölközőket magaddal, különösen ha hosszabb időre tervezel megszállni egy hotelben. Kérdezz csak meg bárkit, aki szállodában dolgozik, és biztosan azt válaszolja majd, hogy ez az ésszerű megoldás.
A sztároké az elsőbbség
Habár vannak helyek, ahol a sztárok ugyan olyan bánásmódban részesülnek, mint a „hétköznapi” emberek, a szállodák nem tartoznak ezek közé. Akárcsak a légi társaságok, a szállodák is hajlamosak túlfoglaltatni szobáikat, hogy ha valaki „fontosabbnak” van szüksége SOS szobára a közelben, annak biztosan legyen hol megszállnia. Ilyenkor fordulhat elő, hogy pont a te szobafoglalásodat mondja vissza a szálloda, talán épp indoklás nélkül.
Nem szép dolog, de így működik a rendszer – a szállodák az utolsó pillanatban is törölhetik a szobafoglalásodat (bezzeg neked fizetned kell érte).
Íme a szállodai szobák legmocskosabb tárgyai
A végére hagytuk a legfontosabb tudnivalót. Gondolkodtál már rajta, hogy vajon melyek lehetnek a szállodai szobák legmocskosabb tárgyai, amiken a legtöbb kórokozó élősködik? Sajnos bármilyen alaposak is a takarítók, nem mindig térnek ki az összes létező dologra egy szobában, és vannak olyan tárgyak, amik rendszeresen kimaradnak a tisztításból.
Ilyen például a TV távirányítója, ami itt-ott elfelejthetnek letörölgetni a takarítás közben. Azok a szállodák, ahol egy biblia is van a szobában (ez különösen az Egyesült Államokban szokás) – ez olyasmi, amit szinte minden vendég megfogdos, de szinte minden szálloda el is felejti letakarítani.
A legrosszabbak azonban a kávéscsészék. Ezeken könnyedén ott ragad az ajakrúzs, amit sok takarító csak látszólagosan töröl le egy kis vizes szalvétával. Szerinted elég? Nem árt, ha néhány bögrét vagy műanyag poharat is bedobsz a táskádba!