A hazai divatipar a fellendülés korszakát éli. Egyre több tehetséges tervező kerül ki az iskolákból, akik egyedi stílust, minőséget és luxust képviselnek. Ma már ha presztízs tárgyra vágyunk, nem csak a világmárkák jöhetnek szóba, hanem a hazai brandek is. A táskák azok a kiegészítők, amelyek képesek teljesen megváltoztatni a megjelenést, így érdemes befektetni egy-két jó darabba. Lássuk kik a legmenőbb magyar tervezők, akikre érdemes figyelnünk.
Magyar tervezők designer táskái:
Anna Amélie
A márka megálmodója Oláh Anna, aki 2010-ben végzett a MOME textil szakán. A táskák mellett kiegészítők készítésével is foglalkozik nőknek és férfiak számára egyaránt. Darabjaira a finoman kecses és elegáns nőiesség, a letisztult elegancia jellemző, egyedisége pedig a különleges felületmegoldásaiban rejlik. Saját budapesti showroomja műhelyként, üzletként és a tervező otthonaként is szolgál. Érdekesség, hogy új kollekció darabjai mindig név nélkül kerülnek be az üzletbe, majd a tervező különleges módon, az első vásárlókról nevezi el a fazonokat.
Bronz kézzel karcolt laptáska - Anna Amélie
Anh Tuan
A vietnámi gyökerekkel rendelkező, magyar tervező, Luu Anh Tuan 2006-ban alapította saját márkáját, mellyel azóta már a nemzetközi divat piacra is belépett. Munkája elismeréseként több alkalommal is az év designerének választották, rendszeres vendége a new yorki és londoni divat hétnek is. Bejárta egész Európát és a Közel Keletet, inspirációit a kulturális hagyományokból meríti. Egyedisége különleges anyagkezelésében rejlik, amelyet maga fejlesztett ki. Gyakran alkalmaz hagyományos kézműves technikákat, keveri a bőrt és textilt a fém díszítésekkel. Táskáira, ruháira és kiegészítőire a modern luxus jellemző.
zsinórozásos technikával készült Aimee táska – Anh Tuan
REKAVAGO
Habár Vágó Réka főként cipőiről híres, érdemes egy pillantást vetni luxus bőr táska kollekcióira. A tervező jellemzően egy-egy lábbeliéhez készít hozzáillő táskát, amik persze önmagukban is megállják a helyüket. A London College of Fashion-t is megjáró tervező kreációi a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő bőrökből készülnek. Dolgozott már együtt a Tisza cipővel, a Pumával, a Maybelline New Yorkkal és az Es-tu un Ange? terverzőcsoporttal is. Nyit a külföldi piacok felé is, Los Angelesbe, New Yorkba, illetve Norvégiába és skandináv térségbe. Küldetése a kényelem, minőség és szépség egyszerre Legutóbbi kollekciójában nagy népszerűségnek örvend Loveletter táskája.
Lila lakkbőr loveletter táska – Vágó Réka
Dora Abodi
A művészcsaládból származó Abodi Dóra a MOME helyett a Modart Divatiskolában sajátította el a tervezés alapjait. Már első kollekciójával sorra söpörte be a díjakat. Dizájnja sokrétű, teljes öltözékeket álmodik meg egy-egy irányvonal helyett: ruhák mellett sálakat, kesztyűket, cipőket, ékszereke és persze táskákat is tervez. Elmondása szerint legtöbbször az emberekből és történeteikből inspirálódik. Munkájára a kézzel készített részletek, az újszerű vonalak, a modernizmus, a szokatlan anyaghasználat és a luxus jellemző. A táskák külön szerephez jutnak, szokatlanok és feltűnőek, képesek teljesen megváltoztatni egy-egy összeállítást. Darabjai már elérhetőek az Egyesült Államokban, Belgiumban és Spanyolországban is. Sikerének bizonyítéka, hogy idén egyedüli magyarként bekerült a New York-i Független Táskatervezők Versenyének legjobbjai közé különleges, „buzogány” táskájával.
Eva Viktória, a Kárpátok harcosa” buzogány táska – Abodi Dóra
Magyar tervezők külföldön
Ezek után joggal merül fel bennünk a kérdés: miért nincsenek magyar tervezők a nemzetközi nagy nevek között, hiszen a tehetség adott? A hazai divatipar ugyan fellendülőben van, de gyakran anyagi tőke vagy a megfelelő management hiányában mégsem nyílnak ki a nemzetközi piacok. A divat szakemberei az állami támogatásokban, nagyprojektekben, kiadványokban, vándorkiállításokban látják elsődlegesen a megoldást. Habár nehéz helyzetben vannak a magyar tervezők, a nyugat nyitott ránk, és itthon is egyre szélesebb az a jó értelemben vett „kultúrsznob” réteg, amely hajlandó megfizetni a magyar tervezők design termékeit.